torsdag 28 december 2017

Högsta betyg i Revision

I revisionskursen, som jag läste på kandidatnivå, fick jag högsta betyg, liksom jag fick på de flesta andra kurser. Jag brukade alltid börja tentaplugga från dag ett när kursen startade och tyckte att det var kul att plugga när jag var yngre. Hade en bra studieteknik, då jag hade en pärm för varje kurs, där jag samlade allt kursmaterial och använde även färgpennor för att markera viktig text. Det är väldigt viktigt att ha rätt studieteknik när man pluggar! Som yngre ställde jag väldigt höga krav på mig att få högsta betyg i alla ämnen.

Många blandar ihop revision med redovisning, men det är två helt olika yrken. I revisionsyrket ingår substansgranskning där revisorn granskar bokslut och årsredovisning, planering, test av intern kontroll och förvaltningsrevision samt avrapportering med en revisionsberättelse.


1 kommentar:

  1. I just want to thank you for sharing your information and your site or blog this is simple but nice Information I’ve ever seen i like it i learn something today. Rekryteringsföretag Stockholm

    SvaraRadera